REKLAMIN KÖTÜSÜ OLUR MU???
FORD -
“Endişelerinizi arkada bırakın. Figo’nun ekstra büyük bagajıyla.”
Hindistan’da JWT kreatifleri Ford Figo için basın ilanı kampanyasında İtalya eski başbakanı Silvio Berlusconi’yi, Paris Hilton’ı ve Formula 1 sürücüsü Michael Schumacher’ı tasalarını arkada bırakmış olarak tasvir ediyor.
Michael Schumacher
Paris Hilton
Silvio Berlusconi
KünyeReklam ajansı: JWT, Yeni Delhi, HindistanKreatif direktörler: Bobby Pawar, Vijay Simha VellankiArt direktör: Supriya BerryMetin yazarı: Binoy S. Sarkarİllüstratör: Nithin Rao Kumblekar
Ford’a tatsız sürpriz
Geçtiğimiz günlerde Hindistan’da, Ford ve ona hizmet veren WPP reklam grubu bünyesindeki JWT Ajansı arasında bir kriz yaşandı. JWT’deki bir reklam yaratıcısı, Ford’un Figo modelinin geniş bagaj hacmini göstermek için P. Hilton ve Berlusconi gibi ünlüleri kullanarak “Dertlerinizi arkada bırakın” başlıklı bir çalışma yarattı. Kampanya yayınlanmadı. Tasarımcı işten çıkarıldı. Ancak işler internete sızınca, hızla tüm dünyaya yayıldı. Ön koltuktaki Berlusconi’nin, adının skandalara karıştığı kadınları arabanın bagajına bağlamış bir biçimde zafer işareti yaptığı ilan, Ford İtalya’yı, konuyla ilgisi olmadığını ilan etmek zorunda bıraktı. Business Insider dergisi, kampanyayı “Ford’un tarihindeki en kötü çalışma” ilan etti. Tüm bu olanlar, dijital dünyada Ford gibi sağlam bir kurumun bile, ne kadar korumasız kalabileceğini bir kez daha ortaya koydu.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK AÇISINDAN BAKARSAK
Artık şirketler, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN 3 + 2 AYAĞINA 1 AYAK DAHA EKLEMEK ZORUNDALAR
ÇEVRE + TOPLUM + SOSYAL ihtiyaçlar SACAYAKLARINI TAŞIYABİLMEK İÇİN
Bildiğiniz gibi EKONOMİ VE SANAT'a ihtiyaç duyuyoruz,
ama buna son bir tane daha lazım demek ki
ETİK (AHLAKİ DEĞERLER)
firmalar sürdürülebilir iş yapmak istiyorlarsa, başka kişi, kurum ve kuruluşları, canlıları da düşünmek ve saygınlıklarınaz ZEVAL getirecek davranış ve düşüncelerden kaçınmak zorundalar.
yarın, sizinle, bir firmanın ETİK KODLARI için bir örneği paylaşmak istiyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder