5 Mayıs 2014 Pazartesi

“NASIL BİR KENTSEL DÖNÜŞÜM?” ÇALIŞTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ

 TÜRKİYE VE ORTA DOĞU AMME İDARESİ ENSTİTÜSÜ  YEREL YÖNETİMLER MERKEZİ

 “Türkiye’de Yerel Yönetimlerde Kentsel Dönüşüm Yönetim Süreci Çalıştayı”
“NASIL BİR KENTSEL DÖNÜŞÜM?”  SONUÇ BİLDİRGESİ

Aşağıda, AKP Hükümeti güdümlü bir kurum olan TODAİE eli ile hazırlanan KENSTEL DÖNÜŞÜM PRENSİPLERİ listesi var.
hepsi çok güzel, doğru ve akılcı bir bütünlük oluşturuyor, hazırlayanları kutlamak isterim;
velakin,benim sorum ve bu yazıyı yayınlamamın sebebi FARKLI:
MADEM bu kural ve prensiplerin HİÇBİRİNE uymayacaksınız o zaman bunları niye hazırlayıp ortalığı bulandırıyorsunuz,
aynı BMC ihalesinde olduğu gibi TİYATROYU devam ettirin,
biz de NE DE GÜZEL YÖNETİLİYORUZ AMA, DİMİ Kıvamında takılmaya devam edelim
:(((

 

1- Kentsel dönüşümle ilgili mevzuatta yer alan kavram ve tanımların açık ve net bir  şekilde ortaya konulduğu;
2- Kentsel dönüşüm projelerinde “rant”ın kamu yararı doğrultusunda  değerlendirildiği;
3- Kentsel dönüşüm alanlarında yaşayan vatandaşların barınma (konut) hakkının  gözetilmesi gereken bir değer olarak benimsendiği;
4- Siyasi baskılardan arındırılmış, akçalı kaynaklara sahip olan, kentsel dönüşüm  sürecini yöneten, denetleyen, yönlendiren ulusal ve yerel ölçekli kentsel  dönüşüm birimlerinin örgütlendiği;  
5- Ülke, bölge ve kent düzeyinde bütünsel planlama ile üst ölçekli planlardan alt  ölçekli planlara doğru plan hiyerarşisinde entegrasyonun sağlandığı;
6- Kentsel dönüşüm proje alanında mekânsal planların çok boyutlu (ekonomik,  sosyal, kültürel, çevresel vb.) ele alındığı;
7- Kentsel dönüşüm projelerinde kurumlar arası işbirliğinin ve veri paylaşımının sağlandığı, ARGE çalışmaları ile güvenilir yapı ve yerleşim alanlarına yönelik  düzenlemelerin yer aldığı;
8- Kentsel dönüşüme yönelik mevzuatın gözden geçirilerek bütünselliğin  sağlandığı;
9- Yerel, bölgesel ve ulusal ölçekte yapılacak çalışmalar ile sürece yönelik bilgi ve  deneyimlerin paylaşıldığı;
10- Halkın beklentilerinin ön plana alındığı;
11- Halkın temsilcilerinden oluşan yerel yönetim meclislerinin kentsel dönüşüm  sürecinde aktif rol aldığı ve sorumluluğu paylaştığı;
12- Kentsel peyzajın, kent silueti ve kent estetiğinin, kent ve bölgesel kimliğin  korunduğu ve geliştirildiği;
13- Kentsel dönüşüme ilişkin bilgi ve deneyimlerin paylaşımına imkân veren  platformların oluşturulduğu; 2
14- Tarım alanlarının, ormanların, meraların ve sulak alanların, kıyıların, doğal,  tarihi ve kültürel değerlerin istisnasız korunduğu,
15- Yerel yönetimlerin, niceliksel ve niteliksel olarak yeterli personeli ile kentsel  dönüşüm projelerini gerçekleştirdiği;
16- Kentsel dönüşüm alanlarında engellilerin, yaşlıların, çocukların ve diğer  dezavantajlı grupların kamusal hizmetlerden yararlanması için düzenlemelerin  yapıldığı;
17- Türkiye genelinde afet riskine maruz alanların detaylı bir şekilde ortaya  konulduğu;
18- Kentsel dönüşüm projelerinin uzmanlardan oluşacak bir komisyon tarafından  (inşaat müh., şehir plancısı, mimar, peyzaj mimarı, jeoloji müh., jeofizik müh.,  harita müh., sosyolog, sosyal psikolog, aile ve sosyal politika uzmanı, değerleme  uzmanı vb. gibi farklı mesleklerden oluşan) hazırlandığı, uygulandığı ve izlendiği;
19- Kentsel dönüşüm projelerinin kendi finansmanını yarattığı;
20- DASK sigorta sisteminin yapı ve zemin bilgisine göre sınıflandırılarak istisnasız  uygulandığı, bina sertifikasyon sisteminin olduğu;
21- Tarihi alanlarda gerçekleştirilecek kentsel dönüşümde bölge koruma kurulları ile il özel idareleri ve belediyeler bünyesindeki koruma uygulama ve denetim bürolarının (KUDEB) koordinasyonunun sağlandığı;
22- Kentsel dönüşüme altlık oluşturacak veri tabanına yönelik sayısal plan, harita ve kadastro çalışmalarının ülke genelinde tamamlandığı;
23- Gayrimenkul değerlemelerinin bilimsel ölçütlere göre yapıldığı ve ülke çapında taşınmaz değer haritasının oluşturulduğu;
24- Kentsel dönüşüm alanlarında taşınmazı bulunan vatandaşlara kentin farklı alanlarına taşınabilen imar hakkı transferinin verildiği;
25- Kentsel dönüşüm çalışmaları öncesinde mülkiyet, ekonomik yapı, sosyal yapı analizlerinin yapıldığı;
26- Kentsel dönüşüm alanlarının mevcut risklere göre önceliklendirildiği;
27- Hazine arazilerinin rezerv yapı alanları olarak kullanılmasına öncelik verilerek gereksiz yapı yoğunluğunun önlendiği;
28- Yer seçimi konusunda tüm kentsel dinamiklerin, jeolojik, jeofizik ve jeoteknik etütlerin planlama sürecinde mutlak surette yer aldığı
29- Riskli alanlar ve rezerv alanlarının her kent için ayrı ayrı belirlendiği;
30- Kentsel donatı standartlarının belirlendiği ve uygulandığı;
31- Ekolojik değerlerin, ekolojik ayak izinin, küresel iklim değişikliklerinin ve meteorolojik afetlerin yapılan çalışmalarda öncelikli olarak dikkate alındığı;
32- Afet riskine maruz alanlarda yapılacak çalışmalarda yol gösterici bir dönüşüm endeksinin geliştirilerek uygulandığı;

33- Sonuç olarak yaşanabilir, güvenilir, sürdürülebilir yerleşim alanlarının üretildiği bir kentsel dönüşüm hedefimizdir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder