TÜRKİYE VE ORTA DOĞU
AMME İDARESİ
ENSTİTÜSÜ YEREL YÖNETİMLER MERKEZİ
“Türkiye’de Yerel Yönetimlerde Kentsel Dönüşüm
Yönetim Süreci Çalıştayı”
“NASIL BİR KENTSEL DÖNÜŞÜM?” SONUÇ BİLDİRGESİ
Aşağıda, AKP Hükümeti güdümlü bir kurum olan TODAİE eli ile hazırlanan KENSTEL DÖNÜŞÜM PRENSİPLERİ listesi var.
hepsi çok güzel, doğru ve akılcı bir bütünlük oluşturuyor, hazırlayanları kutlamak isterim;
velakin,benim sorum ve bu yazıyı yayınlamamın sebebi FARKLI:
MADEM bu kural ve prensiplerin HİÇBİRİNE uymayacaksınız o zaman bunları niye hazırlayıp ortalığı bulandırıyorsunuz,
MADEM bu kural ve prensiplerin HİÇBİRİNE uymayacaksınız o zaman bunları niye hazırlayıp ortalığı bulandırıyorsunuz,
aynı BMC ihalesinde olduğu gibi TİYATROYU devam ettirin,
biz de NE DE GÜZEL YÖNETİLİYORUZ AMA, DİMİ Kıvamında takılmaya devam edelim
:(((
1- Kentsel
dönüşümle ilgili mevzuatta yer alan kavram ve tanımların açık ve net bir şekilde ortaya konulduğu;
2- Kentsel dönüşüm
projelerinde “rant”ın kamu yararı doğrultusunda değerlendirildiği;
3- Kentsel
dönüşüm alanlarında yaşayan vatandaşların barınma (konut) hakkının gözetilmesi gereken bir değer olarak
benimsendiği;
4- Siyasi
baskılardan arındırılmış, akçalı kaynaklara sahip olan, kentsel dönüşüm sürecini yöneten, denetleyen, yönlendiren
ulusal ve yerel ölçekli kentsel dönüşüm
birimlerinin örgütlendiği;
5- Ülke, bölge
ve kent düzeyinde bütünsel planlama ile üst ölçekli planlardan alt ölçekli planlara doğru plan hiyerarşisinde
entegrasyonun sağlandığı;
6- Kentsel
dönüşüm proje alanında mekânsal planların çok boyutlu (ekonomik, sosyal, kültürel, çevresel vb.) ele alındığı;
7- Kentsel
dönüşüm projelerinde kurumlar arası işbirliğinin ve veri paylaşımının sağlandığı,
ARGE çalışmaları ile güvenilir yapı ve yerleşim alanlarına yönelik düzenlemelerin yer aldığı;
8- Kentsel
dönüşüme yönelik mevzuatın gözden geçirilerek bütünselliğin sağlandığı;
9- Yerel,
bölgesel ve ulusal ölçekte yapılacak çalışmalar ile sürece yönelik bilgi ve deneyimlerin paylaşıldığı;
10- Halkın
beklentilerinin ön plana alındığı;
11- Halkın
temsilcilerinden oluşan yerel yönetim meclislerinin kentsel dönüşüm sürecinde aktif rol aldığı ve sorumluluğu
paylaştığı;
12- Kentsel
peyzajın, kent silueti ve kent estetiğinin, kent ve bölgesel kimliğin korunduğu ve geliştirildiği;
13- Kentsel
dönüşüme ilişkin bilgi ve deneyimlerin paylaşımına imkân veren platformların oluşturulduğu; 2
14- Tarım
alanlarının, ormanların, meraların ve sulak alanların, kıyıların, doğal, tarihi ve kültürel değerlerin istisnasız
korunduğu,
15- Yerel
yönetimlerin, niceliksel ve niteliksel olarak yeterli personeli ile kentsel dönüşüm projelerini gerçekleştirdiği;
16- Kentsel
dönüşüm alanlarında engellilerin, yaşlıların, çocukların ve diğer dezavantajlı grupların kamusal hizmetlerden
yararlanması için düzenlemelerin yapıldığı;
17- Türkiye
genelinde afet riskine maruz alanların detaylı bir şekilde ortaya konulduğu;
18- Kentsel
dönüşüm projelerinin uzmanlardan oluşacak bir komisyon tarafından (inşaat müh., şehir plancısı, mimar, peyzaj
mimarı, jeoloji müh., jeofizik müh., harita
müh., sosyolog, sosyal psikolog, aile ve sosyal politika uzmanı, değerleme uzmanı vb. gibi farklı mesleklerden oluşan)
hazırlandığı, uygulandığı ve izlendiği;
19- Kentsel
dönüşüm projelerinin kendi finansmanını yarattığı;
20- DASK sigorta
sisteminin yapı ve zemin bilgisine göre sınıflandırılarak istisnasız uygulandığı, bina sertifikasyon sisteminin
olduğu;
21- Tarihi
alanlarda gerçekleştirilecek kentsel dönüşümde bölge koruma kurulları ile il
özel idareleri ve belediyeler bünyesindeki koruma uygulama ve denetim bürolarının
(KUDEB) koordinasyonunun sağlandığı;
22- Kentsel
dönüşüme altlık oluşturacak veri tabanına yönelik sayısal plan, harita ve kadastro
çalışmalarının ülke genelinde tamamlandığı;
23- Gayrimenkul
değerlemelerinin bilimsel ölçütlere göre yapıldığı ve ülke çapında taşınmaz
değer haritasının oluşturulduğu;
24- Kentsel dönüşüm
alanlarında taşınmazı bulunan vatandaşlara kentin farklı alanlarına taşınabilen
imar hakkı transferinin verildiği;
25- Kentsel
dönüşüm çalışmaları öncesinde mülkiyet, ekonomik yapı, sosyal yapı analizlerinin
yapıldığı;
26- Kentsel
dönüşüm alanlarının mevcut risklere göre önceliklendirildiği;
27- Hazine
arazilerinin rezerv yapı alanları olarak kullanılmasına öncelik verilerek gereksiz
yapı yoğunluğunun önlendiği;
28- Yer seçimi
konusunda tüm kentsel dinamiklerin, jeolojik, jeofizik ve jeoteknik etütlerin
planlama sürecinde mutlak surette yer aldığı
29- Riskli
alanlar ve rezerv alanlarının her kent için ayrı ayrı belirlendiği;
30- Kentsel
donatı standartlarının belirlendiği ve uygulandığı;
31- Ekolojik
değerlerin, ekolojik ayak izinin, küresel iklim değişikliklerinin ve meteorolojik
afetlerin yapılan çalışmalarda öncelikli olarak dikkate alındığı;
32- Afet riskine
maruz alanlarda yapılacak çalışmalarda yol gösterici bir dönüşüm endeksinin
geliştirilerek uygulandığı;
33- Sonuç olarak
yaşanabilir, güvenilir, sürdürülebilir yerleşim alanlarının üretildiği bir
kentsel dönüşüm hedefimizdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder